Saturday 30 April 2011

[Life] Asse og Disse!

(Bilde fra Kathrine sin blogg)



I går (siden klokken er over 00.00) var vi på "kvinner i sentrum 2011". Der vi lærte å få bedre selvtillit, selvbilde, starte egen bedrift og satse, tanker og høre på noen foredrag og historier fra andres opplevelser og tanker.

Det ene synes jeg var spesielt morsom: Asse og disse!
Altså assosiere og disse (som å ikke like). Dette var en øvelse for at spesielt kvinner ikke skulle tenke negative tanker om seg selv og få dårlig selvbilde/selvtillit osv..
Så et eks på dette var da at: hvis du spiller et spill med noen venner og du vinner, skal du juble og være glad. (Det er å asse), men når du taper skal du ikke tenke "jeg er en dårlig taper, jeg vinner aldri" osv. Da skal man heller tenke "jaja, jeg vinner kanskje neste gang" eller "det går sikkert bedre neste gang" (dette er å disse). Grunnen til dette er jo fordi at det kommer flere sjanser i livet. Etter en runde med spilling skal du liksom ikke dø, du lever jo forsatt å har muligheten til å spille på nytt og kanskje vinne da.

Dette hjalt også når man startet bedrift. Selv om bedriften kanskje går konkurs betyr ikke det at man er en dårlig taper, det betyr at du har prøvd, men at du likevell kan gjøre et nytt forsøk neste gang, hvis dere forstår.

Iallefall, jeg syntes dette var veldig nyttig og lærerikt!

No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)