Tuesday 15 March 2011

[Life] Mange store og fine overraskelser

Beklager mye tekst og ingen bilder i dette innlegge!

Ja, i går må jeg si jeg fikk mange overraskelser. Det startet da jeg våknet til at vi hadde et strømbrudd i byen, som viste seg til å være en eksplosjon i noe greier slik at store deler av byen med mørkelagt. 

Senere var jeg og bestevenninnen min ute å gikk tur i byen med hunden hennes, men da vi skulle ta hunden ut av bagasjerommet snudde jeg meg og plutselig var det en hund rett bak oss som bare sto der. Verken bjeffet eller viftet med halen, den bare stor der. Den var jo søt og sånt, men den virka på en måte litt utstoppa eller slik dyrene er på The Sims når de står å venter på at de skal få kose eller noe slikt. Men etter en stund gikk den bare fra oss. 

Senere fikk jeg en veldig stor overraskelse at kjæresten min. Jeg hadde prøv å ringt han fordi han pleier å være tidlig ferdig på jobb i ukedagene og ringe meg etter jobb. Så svarte han ikke så jeg sendte han melding og ba han ringe meg etter jobb. Etter noen minutter ringte han meg og spurte meg hvor jeg var. "jeg er hjemme" svarte jeg. "Hvor hjemme?" spurte han. Jeg svarte "hjemme, hjemme. Sånn hjemme hos meg". så ba han meg kom ut, og jeg forsto med en gang at han hadde kjøpt seg en bil. Jeg ble skikkelig gira og gikk ut og satte meg i biler der vi snakket litt. Det viste seg at han hadde kommer rett etter at jeg dro fra bestevenninna min, fordi selgeren var i samme nabolaget. Det var litt morsomt, fordi hadde jeg ventet noen få minutter igjen så hadde liksom han kunne kjøre meg hjem.  Han hadde ikke svart meg fordi han drev å snakket med selgeren, og jeg er egentlig glad jeg ikke ringte flere ganger.  Jeg ble skikkelig overrasket og glad for hanes vegner. Han hadde jo nettopp fått lappen og slikt så..


Senere gikk vi inn til farmor fordi han måtte så mye på do, der fikk han gratulasjoner på lappen og bilen, og fikk beskjed om å kjøre forsiktig. Etterpå tenkte jeg på at jeg kanskje burde fortelle foreldrene mine at jeg dro ut, slik at de viste at jeg ikke hadde stikket av. Så dro jeg kjæresten min inn slik at han kunne snakke med dem (og skryte litt, haha.)


Etterpå dro vi på en test tur, slik at jeg fikk sitte på å oppleve hvordan bilen var. Den hadde noen småfeil som måtte fikset på, men var ikke big deal liksom. Vi kjørte litt rundt og kjæresten min var flink til å kjøre! 


Etter å har kjørt litt og slikt, måtte kjæresten min hjem for å fikse bakspeilet, så min kjære kjørte meg hjem. Og da jeg kom hjem fra prøveturen med kjæresten min, var ikke overraskelsene slutt den dagen. Jeg satt å så på nyhetsavisen fra Nille å fant noen glassfigurer som jeg hadde lyst på. Da gikk pappa ut i bilen av en grunn jeg ikke forsto, men da han kom tilbake kom han med to glassfigurer som jeg fikk etter Arjeplogdagene som var forje helg. 


For en utrolig dag! Og hvor utrolig stolt jeg er av kjæresten min og hvor glad jeg er på hans vegner. Jeg er litt overrasket at jeg ikke tenker egoistiske tanger om at "yes, nå slipper jeg bussen osv", men jeg tenker heller "så bra for kjæresten min!"



No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)