Thursday 5 January 2012

[Interior] Dansk utgave av Bobedre; Se hva jeg fant!


Jeg var for noen dag tilbake i byen å kjøpte meg det nye BoBedre (Dask utgave med vilje) bare for å titte litt. Jeg fant noen møbler som jeg likte og andre som jeg ikke helt likte. Iallefall her er noen møbler:

Bildet er ifra Designboom!

"Tide" av Magis. Den var finere i rød, men den duger i svart. Det er et system-møbler. Man kjøper masse deler og setter sammen til det uendelige. Fåes jo også i hvit om man måtte ønske. Passer jo litt inn hos meg siden jeg er så glad i masse småting rundt om kring, hihi. Det morsomme er jo da at jeg egentlig ikke har hat sansen for denne før fordi den var av plast, men nå i ettertid har jeg fått sansen før den litte grand. Prisen ligger på en 1000 lapp og kan fort blir dyrere jo mer du skal ha. 

Bildet er fra Bobedre.dk!

Dette er "Hide away" designet av Miku Tolvanen med sitt samarbeid med Muuto. Brukt til søppelbøtter etter skittentøy, men kan sikkert brukes til andre oppbevaringen også. Jeg likte disse, fordi lokket var så enkelt, du bare fester det på kanten liksom, og så setter du bare lokket på og så får den sånt fin design. Jeg lurer selvfølgelig på hvordan man setter søppelposen i, men det er sikkert noe lureri med det også! Ligger på pris rundt 750 kr. 

Bildet er fra Folkrovere!

Disse falt jeg litt for. Flasker med hud produkter på, laget av tre. Slik at når flaskene er tomme kan man bare kaste dem økologisk. Designet av den danske designeren Bettina Helles. De betyr av body lotion, shampoo og body wash. Som det står skrevet "Inneholder er basert på FX økologisk hav ekstrakter, palme og kokos olje samt aloe vera." Prisen ligger på 99-149 kr.


Bildet er fra Designdelicatessen!

Jeg vet jeg fikk to Blocks, designet av Hay, fra mine gode venninner, men nå ønsket jeg meg flere og spesielt en i grå som jeg fant i bladet. De er så fine, og så smarte! Hvis man ikke trenger dem kan man bare brette dem sammen, slik at de tar mindre plass pga sidene består av magneter. Lokket det ikke magnet i, men den tar ikke store plassen den heller!

Bildet fra Artefact-copenhagen!

Disse hadde jo vært kult å had i garasjen til pappa! Den er kalt "Alloy" og kan fåes i hvit, sort og grå. Prisen derimot er kanskje litt mye ca 2100 - 2900 kr alt etter størrelse osv. 

Bildet er fra Supress.dk!

"Stringens Naturalisme" heter denne lampen og er designer av Bertjan Pot. Bladene består av LED-lys slik at de ikke blir varme. Du kan få kjøpt de hos produsenten "Moooi".

Green Rooibos
Bildet er fra Lov-organic.com!

Morsomt ikke sant? Jeg liker ikke te, likevel faller jeg for te-bokser som er rundt om kring der ute. Dette er Green Rooibosfra Løv Organic. Har ikke smakt den, men falt for boksen! 

Og til slutt med ikke mins:

Bildet er fra Designwoo.com!

Jeg trodde ærlig at denne stolen het noe med bukk eller noe slikt, siden jeg syntes det lignet på en bukk pga armlenene som ser ut som hornene, men den heter faktisk "Pelikan" som ble designet til en messe som var rundt 1940 av Finn Juhl. Synes den var litt morsom, og det står skrevet at stolene som Finn lager skal visstnok vær veldig myke og gode å sitte i. Må vel prøve enn sånn en gang i framtiden!


post signature

No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)