Monday 5 December 2011

[Life] FØYNLAND

Ja, nå har det seg sånn at jeg er dratt på ferie til svigermor nede i Tønsberg med kjæresten min. Bilder kommer senere, fordi jeg glemte den dumme tingen.... Anyway, jeg har vært her nå i fem dager og trives og har det koselig.

Men la meg kort oppsummere det jeg har opplevd..

30 November ble jeg dessverre smittet av min mor, noe forkjølelses greier... Så pakking + sykhet + reisefeber var ikke en så god kombinasjon. Kjæresten kom til meg denne dagen og skulle overnatte. Dessverre ble det ikke mye pakking som sagt.

1 Desember tvang kjæresten min meg opp klokken 07.15 for at jeg skulle dusjen først, for så at han selv lå i senga til 07.45 når jeg var ferdig 07.30. Uansett.. Jeg stressa skikkelig med pakkinga, glemte noe, men fikk høvelig ting med meg. Spiste jo selvfølgelig innimellom, men når man er kvalm-sulten og reisefeber, da har er man ikke i det beste humøret for å stresse. Vi dro på flyplassen og da ble jo dagen min veldig mye bedre. (Nei egentlig ikke.) Kjæresten hadde sett feil på flyet slik at vi måtte vente i 1 1/2 time. Da vi kom på flyet fikk jeg ikke til å sove, og jeg hadde spurt foreldrene mine dagen før om lufttrykket vil utløse rendene nese eller ikke, fikk jeg svar på. Når vi var på vei opp og ned rant snørret som på en toåring som var ute å leka kulden, og ellers var det stabilt. Det positive var jo da at bihulene åpnet seg da.

Da vi kom til Oslo skulle vi ta tog og var så heldig at toget kom om fem minutter, slik at vi slapp å vente. Vi satte oss i stillevognene, som var helt stille til vi kom til Oslo da noen Oslofolk kom inn å bråkte. Det positive da var at de gikk ut igjen og jeg fikk sove.

Da vi nærmet oss Tønsberg vekte kjæresten min meg, og da vi kom fram ble vi hentet at svigermor med tre barn. Hun kjørte oss, og jeg var spent som en tulling siden jeg ikke hadde vært på andre siden av brua OG jeg bare hadde sett huset over webcam for to år siden. Da vi kom fram var det litt øde, fordi det var så mange jorder. Da jeg kom inn fikk jeg bekreftet alt slik som jeg husket det. Selvfølgelig hadde han utelukket å vise meg noen små rom og bad da han viste på webcam, men fikk det bekreftet. Kjøkkenet var i landestil og stuene og resten av rommene var også litt landestil samtidig som det var hjemmekoselig. Hun hadde tenkt igjennom hva hun hadde kjøpt å la merke til at hun hadde noen interiørblader i bladkurven sin.

Senere snakket vi, fikk julekalender i år også, spiste middag, jeg sovna av i en stol i fire-fem timer siden jeg var utslitt selv om jeg hadde sovet, så på tv, og så gikk svigermor og la seg og sa vi bare skulle lete i skapene for å finne mat osv. Senere på natta hadde kjæresten sovna av på sofaen og da måtte jeg jo lete i alle skap for å finne både brød og kniver.

2. Desember sto vi opp i 10 tiden. Slappet av, så på tv, ventet på middag og spiste taco, så måtte jeg på apoteket for å kjøpe medisiner for å bli frisk så Svigermor måtte sjekke med forsikringspapiret at kjæresten min var gammel nok til å kjøre (siden på en av bilene måtte man være over 24 år.) Da det var avklart, dro vi på Farmandstredet der jeg fikk handlet julegaver og vært på apoteket. Er overasket at jeg ikke shoppet så masse, fordi da jeg var her på ungdomskolen brukte jeg 4000 kr på 10 dager.. Men det var shopping OG mat, og diverse. Anyway, så kjørte vi litt rundt og ingen av oss viste hvor vi var fordi kjæresten min husket ikke hvor veien havnet, så vi havnet på hovedveien. Stoppet innom en butikk for å handle litt godter og jul, der møtte vi ste-faren til kjæresten min (vet ikke om han blir noe for meg) Han var litt overrasket at vi bare hadde vært borte i to timer (brukte bare en time og 6 minutter på kjøpesenteret). Resten av kvelden så vi tv..

3. Desember Lørdag, sto opp, så på tv, fikk typen med på å gå en tur der jeg ikke ante hvor vi gikk. Regnet litt, men var koselig. Dro en til tur på butikken fordi jeg hadde kjøpt for lite juice, gikk hele veien og maset på at jeg ville ha pizza og om vi ikke kunne dra innom den plassen som kjæresten min mente var så god pizza. Da vi kom hjem holdt svigermor på å lage hjemmelaget pizza, så jeg ble jo utrolig glad. Den var forresten utrolig god!! Resten av kvelden slappet vi, små diskuterte litt om når vi skulle ta oss en tur til Sandefjord.

4. Desember Sov helt til 13. Kjæresten hoppet opp av senga så jeg maste litt på om han kunne lage frokost til meg. Mens han holdt på satt jeg med galaxy taben hans, og tenkte "Nå skal jeg på do, nei vent litt till" til slutt hørte jeg bare trinn av kjæresten min komme opp trappa, og jeg tenkte "åh nei, nå MÅ jeg jo faktisk stå opp". Hihi, men sto opp og fikk stekt egg til frokost akkurat slik som jeg liker dem! Senere spurte jeg kjæresten min og han ville være med ut å gå tur når det var lyst, han sa ja kanskje senere.. Dessverre ble jeg sittende med legoen til lillebrødrene som har tilhørt kjæresten min før. Viste du at de har mellom 25-30 lego menner + en kvinne? Uansett, da vi skulle gå ut fikk vi beskjed om at vi skulle dra til "Farmor" der vi skulle ta med ribba som svigermor hadde laget. Da vi kom dit, kom broren til stefaren til kjæresten min, med kone og barn. Det ble stor middag med masse mat. Ribbe, koteletter og noe annet kjøtt som var kjempegodt. Vi spiste så mye at vi måtte vente over en time på desserten. I mens så fikk vi smake pepperkake som barna til broren til stefaren til kjæresten min hadde laget. Hun hadde sagt til sin mord at hun ønsker å dyppe pepperkakene i smeltet sjokolade og så la dem stivne, istedet for å pynte dem med nonstopp osv. Og med mørk sjokolade på, var det utrolig godt! (Skal SÅ prøves når jeg kommer hjem!) Da desserten kom på bordet (som var hestesko med litt sjokolade) ble det jo sloss kamp nesten for ungene for alle ville ha sjokolade, og så etter med desserten sprang alle for å se "Jul i Blåfjell".

Resten av kvelden vi bare vært hjemme og slappet av. Kjæresten sovnet av på sofaen igjen nede, jeg tror han trives bedre der, mens jeg sitter oppe i senga og skriver blogg!  Jaja, det blir sikkert et bedre innlegg når jeg får inn bildene! See'ya!

No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)