Tuesday 7 September 2010

[Food] Muffins og Marenges/pikekyss


Okey, jeg velger å skriver på norsk denne gangen, selv om det er veldig uvant, osv. Iallefall, jeg fikk bake-kikk samme dag som jeg bakte kakebunden til kaken til kjæresten min så jeg tenkte jeg skulle bake Muffins. (Var iallefall det det startet med.)

Oppskriften jeg bruker til Muffinsene:
300-400g hvetemel
3 teskje bakepulver
200-300 g sukker
2 egg
120-150 g smør
2dl melk

(It's possible to click at the pictures for getting a closer look)


Første helte jeg alt det tørre i en bolle.


Så hadde jeg i eggene.


Så smeltet jeg smøret.


Så hadde jeg litt melk oppi slik at smøret ikke ville være for varmt, fordi da kan det ende med at litt av eggene blir kokt og du får kokt egg i baksten. (Den feilen har jeg gjort før en gang).


Så rørte jeg godt rundt, og mer en dette altså.


Sånn ja!


Så lagde jeg Muffins.

Etter muffinsene var sittet i ovnen fikk jeg skikkelig lyst å make Marenges.

Oppskrift:
7-8 eggehvite
400g sukker


Først skillet jeg eggehviten og eggeplommene.


Så pisket jeg dem godt sammen.


Og pisket dem helt til det ble hvitt, og at jeg kunne holde bollen opp/ned uten at det rant ut.


Her er noen med lilla og blå konditorfarge.


Stilig ikke sant!



Lilla konditorfarge.


Gil konditorfarge.


Muffinsene.





Dette er bare en 3.del av det jeg lagde.





Det var dette for denne gang!



No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)