Monday 27 September 2010

Er det tidlig å forlove seg i alder av 18?



Det siste halvåret ser jeg at det er så mange som forlover seg i alder av 18, er ikke det litt tidlig? Jeg vet det er opp til vær og en om de vil eller ikke, og om de er klare osv, men jeg tenker at det er litt for tidlig til å bestemme noe slikt. 


Kjæresten min og jeg hadde en gang en samtale om det, slik at han ikke skulle gjøre feil. Siden han hadde kjempelyst å gifte seg, og jeg var sterkt i mot det, så ble vi vel enige om at vi kunne forlovet oss etter vi hadde vært ilag i over 10 år, eller mer. Da er man NESTEN helt sikker på at man ikke har vokst fra hverandre, at dette kommer til å funke, og kanskje vurderer å ta neste skritt, men å gifte seg det tar man senere. 


Det er greit at gutter frir til jenta for å bevise at "jeg vil være sammen med deg lenge" osv, men jeg tror jeg heller ville sette pris på at han fortalte at han ville ha barn med meg i framtiden en gang, i stenden for at han kom med en ring. Når man er 25-30 så er man voksen nok, de fleste er ferdig utviklet, man vet hva man sånn høvelig vil og vil kanskje begynne å stifte familie. Så har man holdt sammen siden man var ung da, eller finner en ny kjæreste, før så å få barn, så finner man kanskje ut at når man gifter seg får man bedre økonomi. Da vil man kanskje sette pris på å bli forlovet (for å bevise at "jeg vil være sammen med deg for evig") OG få bedre økonomi, for å gifte seg. 




Jaja, natta. 



No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)