Wednesday 15 February 2012

[Interior] Flytting og (litt) feiring av valentinesdagen



Ja, da var man flyttet til Skivika, og her er litt om dagen!


Her er stuebordet, som VAR det eneste møblet vi hadde får vi fikk sengen!


Tenkte at siden vi skulle flytte ilag så kunne jeg ta i bruk ting jeg har fått i gave. Her er noen telysholdere og Hay eskene som jeg fikk av mine to gode venninner!



Disse lysestakene fikk jeg av svigerfar og stesvigermor! 


Så fikk jeg tatt i bruk karaffelen som jeg kjøpte i Sverige da jeg og kjæresten var i fjor.


Dette er valentines-kaken. Det er en melkesjokoladekake med MMF. Oppskriften fikk jeg av min venninne, og kommer til å legge den ut en annen dag!





Sparegrisen jeg kjøpte i Stockholm for ett år siden, haha. Tenkte det var på tide å starte å bruke den.


Siden vi satte å ventet på senga, viste vi ikke hva vi skulle gjøre. Det var ikke vits å pakke ut resten siden vi ennå ikke har noen oppbevaringmøbel og er ikke nå vits å plassere alle eskene her, så vi tok heller fram tv og Xboxen for å ha noe å gjøre. Ble litt sånn japanske greier, siden vi sitter på gulvet, men var jo nice det! 


Senere kom sengen, og det var en del deler. Da vi hadde begynt å sette sammen fant plutselig typen føttene til senga så vi måtte fjerne alt og begynne fra begynnelsen av. Det som var litt morsomt at vi skrudde føttene ilag, slik at jeg også fikk bidra, at det ikke blir slik som på "Sinna snekkeren" at kvinnfolkene aldri får gjøre noe fordi vi jobber så tregt og at når guttene jobber så går det fortere. Sant ja, kjæresten min måtte vente på at jeg ble litt senere ferdig enn han, men var jo gøy for det om! Da vi var ferdig var det bare å tre på sengetøy som var splittenytt! 


Det gråe er dyna.

 Plutselig veldig mye ruter, hihi.

Slik ser kaken ut innvendig. Siden det var en sjokoladekake med glasur, og siden jeg skulle ha MMF på, så delte jeg heller opp kaka i tre deler og hadde glasuren som fyll. Siden det øverste delen (lokket) var så ujevnt så valgte jeg å bruke det i midten for å få mer slett oppå toppen. Men dessverre så ble det mest most i midten så ser ut som et ekstra tykt lag med glasur/fyll. Hehe, men den var god! Kjæresten synes den var kjempegod, og det gjorde jeg. Dessverre var den litt mektig, men så god! Den var også veldig saftig, selv før jeg begynte å skjære i den, så det var litt vanskelig å skjære, men det gikk greit. Den var iallefall ikke tørr!






post signature

No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)