Monday 17 January 2011

[Interior] Poul Henningsen Louis Poulsen



Du har sikkert sett disse lampene før. Ja, det stemmer de er designet av Poul Henningsen.

Jeg har lyst å fortelle deg en litt morsom historie om hvordan jeg fant hele navnet til Poul. Det startet med denne skoleoppgaven: vi skulle innrede en leilighet som likte skandinavisk stil, men litt skarpe farger inni mellom. Jeg tenkte umiddelbart på Poul Henningsen, og søkte det opp. Jeg kom over en blogg der det var en person som spurte om skandinavisk lamper, så jeg leste litt, og lengre ned kom jeg over denne lille steningen: "Eeeeelsker Louis Poulsen!"

Jeg forsto først over hode ikke hva hun bablet om, siden det var bilde av lampene til Poul, så jeg søkte opp begge navnene, og fant ut at hans hele navn er Poul Henningsen Louis Poulsen

No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)