Friday 18 May 2012

[Food] Sto opp klokken 04 på 17 mai for å bake cupcakes!



Den store nasjonaldagen startet med sola som tittet fram, i håp om en strålene dag klokken 03.58.  Hehe, beklager at jeg ikke blogget om det i går, men jeg var kjempesliten. Iallefall, slik som dette bildet viser håpet jeg på at dagen skulle bli strålende! (Til informasjon: være ble overskyet hele dagen og regnet kom ikke før dagen etterpå)


Klokken 04.30 var allerede det noen ute å jobbet på selveste 17 mai. De trengte det vel siden det er 17 mai og mange som skal gå over det gangfeltet. Jeg håper bare de fikk feiret 17 mai ! =)


Hvis du husker fra mitt tidligere innlegg der jeg hold på med forberedelsene til 17 mai, så la jeg meg tidlig. Fant faktisk ut at jeg la meg i 8 tiden på kvelden, fordi jeg skulle stå opp klokken 04 for å bake cupcakes til senere på kvelden når venninnene mine skulle kommer. Så klokken 04.00 sto jeg opp på 17 mai for å bake cupcakes!

Jeg tok et bildet av oppskriften (se bildet over dette bildet) i tilfelle du også vil lage slike. Bare huske å rør det godt. Det blir ikke 50 muffins hvis du bruker store former slik jeg gjorde. 




Siden det var litt lite deig igjen etter de store, så tenkte jeg at jeg kunne lage noen små også, dessverre så hadde jeg bare store muffins former, så jeg klippet dem bare i to. 



Som du ser så ble et veldig mye søppel av muffinsformene som jeg klippet, så jeg tenkte jeg kunne bruke det til noe kreativt og dekorasjoner, så jeg limte dem bare fast til et rødt stearinlys og volla, det ble litt stilig.


NB: De er ikke beregnet for å brenne! 


Da var muffinsene ferdig, og se så fin dem er!  (Klikk på bildene for å få dem større)



Mens jeg ventet på at muffinsene skulle kjøle seg ned tenkte jeg å kose meg med de jordbærene med sjokolade jeg lagde i går. NAM! 


Jeg har aldri laget cupcakes før og viste overhode ikke hva jeg skulle kjøpe, så jeg tenkte jeg bare fikk kjøpe alle sammen og teste det ut, prøve meg litt fram. 


Det som var så kjekt med KageMousse'ene var at du bare skulle tilsette 2,5 dl lettmelk og piske. 


Og med Mors hjemmelagde cupcakes glasur så trengte man bare vann. Så enkelt som bare det! 


Siden jeg ikke viste hvordan jeg skulle dekorere, så tenkte jeg at siden det er 17 mai hvorfor ikke lage noe i forbindelsen med 17 mai da. Jeg hadde glasur med jordbær og vanilje som kunne være rødt og hvit, og så kunne jeg bare tilsette blå konditor farge i den siste glasuren. Det morsomme var at dette tenkte jeg ikke på da jeg var på butikken å kjøpte dette, hihi. 

Dette er den jeg ble mest fornøyd med!

Resten er bare masse bilder av hvordan resultatet ble av de andre jeg teste meg fra på!
Jeg vil personlig si at jeg tror de kunne sett verre ut, hehe. Senere på dagen dro jeg i lag med noen venninner å så på Borgertoget, hvis du vil se bildene fra Borgertoget som var i Bodø i år, er det bare å gå å se på [Photo] Bilder fra Borgertoget, Bodø, 2012! Etter toget var ferdig dro vi hjem til meg, grillet og spise cupcakes! 


























post signature

No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)