Monday 26 March 2012

[Food] Oppskrift Innbakt pai på mammas måte!

I helgen spiste jeg middag ilag med kjæresten og han har virkelig fått sansen før innbakt pai som jeg kaller dette. Jeg vet ikke nøyaktig hva det heter, fordi det er noe mamma har laget til meg siden jeg var lita og hun husker det heller ikke.

Uansett jeg har tenkt å vise det hvordan man lager noe skikkelig godt!! Alt du trenger er ferdig butterdeig eller lage selv og det du måtte ønske fyll. Vi bruker å ha standard: kjøtt, ost, paprika, og så hadde jeg i sopp og brokkoli for å tvinge i kjæresten litt grønnsaker!


Jeg var ganske lat den dagen så istedet for å legge det lag vis så blandet jeg at sammen, unntatt osten.


Så var det å kjevle ut butterdeigen. Jeg vil anbefale å kjevle den stå stor så mulig, men ikke for tynn og helst firkantete for det gjør det lettere senere!



Så er det bare å fylle i fyllet og ha ost på oppen! Husk å legge alt på en side fordi det skal brettes over!


Ser godt ut allerede!


Så skal man brettes over og brettes i kantene slik at fylle ikke ramler ut og osten ikke smelter ut.

 


Sett den i ovnen på ca 200 grader i ca 15-20 minutter (alt etter ovnen).


Og versegod!



Og til dessert: Chocoterte ;p







post signature

No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)