Sunday 12 December 2010

[School] Oppgave Stue!


Vi hadde fått i oppgave å innrede en stue til en familie på fire (mor, far og to barn i barnehage alder). Vi kunne velge mellom de nye trend stilene som er til neste år. Jeg valgte Urbane Nature.  

(Klikk på bildet for å forstørre det)

Dette er plantegningen min og begrunnelsen:
 Jeg valgte å plassere et spisebord og stoler nærmest kjøkkenet slik at de ikke trenger å gå så langt med maten. Stolene er i eik, og bordet tenkte jeg de kunne velge om de ville ha i eik eller valnøtt (kunne fåes i begge tresorter). Ved kortveggen mot kjøkkenet har jeg valgt å plassere en skjenk slik som de kan ha oppbevaring som tallerkener og slikt. Jeg valgte å plassere en pendel over bordet slik at de har lys når de spiser. Lampen ser ut som blomster og står på egen bryter. I hjørnet valte jeg å sette en lampe som ser ut som et tre med en lampeskjerm på slik at det ikke skal bli helt mørkt når de ikke sitter å spiser med middagsbordet. Den er også på egen bryter. I vinduet er det persienner.

Ved siden av kjøkkenbordet har jeg valgt å ha et lite bord med fire storler i eik, slik at ungene har en lite plass å være. De får også godt tilsyn til de voksne både fra kjøkkenet og tv-kroken, slik at ikke trenger å titte rundt hjørnet. På veggen mellom spisegruppen og barnegruppen er det en bokhylle i valnøtt slik at de kan små dekorer på, eventuelt tre figurer eller lys. Gardinene i vinduet ut til verandaen er brune og gardinstangen har på truppen et dekor av et blad. Over vinduene er det fire spotter slik at de ikke skal bli så mørkt i det området. 

Tv kroken består av to designer sofaer og en stol fra samme serie i fransk vanilje med organiske former, kaffebord av eik og stål, tv skjenk med valnøtt for å få gjentagelse og en tre lampe fra samme serie som den ved siden av spisestuebordet for å få et til lys i tilfelle de ikke har TVen på, eller de spottene over sofaen som jeg plassere for å skape stemning. Jeg valgte også å plassere en bokhylle over vær sofa slik at de kunne ha flere hyller til lys eller tre figurer eller rett og slett småting for å skape stemning. 

Hadde egentlig tenkt å plassere noen store potteplanter rundt i rommet og en potteplante på kaffebordet, men nettbutikken var under oppdatering å jeg måtte liksom levere inn denne oppgaven. 

(Dette er Snitt A, opprinnelig skal ikke den lampen var slikt, men de hadde ikke det i programmet å hovedsaken er bare å vise at det skulle stå en lampe der.) 

(Dette er Snitt B, lampene er fremdeles ikke slik de skulle være)

(Klikk for større bilde)

Her er materialcollagen over noen møbler. Kunne ikke ta med alle møblene fordi det var ikke plass. Men står nummer og hvor det er hentet. 

No comments:

Post a Comment

If you want to comment or share your thoughs, please do! :)